my LoVe Just For U

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 15, 2010

La Tahzan (Sedutan Riwayat hidup cinta estetika)

Hari ini keegoaanku tiada lagi, ku cuma mampu berselindung air mata melalui air yang membasahi badanku. Iya, ku mandi bila ku menangis kerana hatiku luluh ibarat air yang mengalir ke satu lubang dan membawanya pergi. Sesudah mandi ku terlihat sebuah buku di atas meja makan. "oh ma pinjam rupanya" bisik hatiku..

buku tersebut berjudul La Tahzan. Aku membelek helaian demi helaian sehingga ku tak menyedari kehadiran ibuku. "Pergila pakai baju dulu" ibuku menyuruhku. "Kejapla ma,,best buku ni" Aku berdegil.."Ma pinjam kat pustaka tadi selepas dengar ceramah ustazah" "Owh..nak baca dulu boleh?""eerrmm..ambikla..nanti ma nak baca ma minta"

YA ALLAH..
"semua yang ada dilangit dan dibumi selalu minta pada-Nya. Setiap waktu Dia dalam kesibukan" Ar Rahman ayat 29.

ketika laut bergemuruh,ombak menggunug,dan angin bertiup kencang menerjang,semua penumpang kapal akan takut dan menyeru "Ya Allah!"
ketika seseorang tersesat di tengah gurun pasir,kenderaan menyimpang jauh dari jalurnya,dan para kafilah bingung menentukan arah perjalanannya, mereka akan menyeru "Ya Allah!"
Ketika musibah menimpa, bencana melanda, dan tragedi terjadi, mereka yang tertimpa akan selalu berseru : "Ya Allah!"
ketika semua cara tak mampu menyelesaikan, setiap jalan terasa menempit, harapan terputus, dan semua jalan pintas membuntu,mereka pun menyeru: "Ya Allah!"
ketika bumi terasa menyempit dikarenakan himpitan persoalan hidup, dan jiwa terasa tertekan oleh beban berat kehidupan yang harus Anda pikul,menyerulah: "Ya Allah!"
ku ingat Engkau saat alam begitu gelap gulita, dan wajah zaman berlumuran debu hitam Ku sebut nama-Mu dengan lantang di saat fajar menjelang, dan fajar pun merekah seraya menebar senyuman indah
Setiap ucapan baik, doa yang tulus, rintihan yang jujur, air mata yang menitis penuh keikhlasan, dan semua keluhan yang menggundah gulanakan hati adalah hanya pantas ditujukan ke hadrat-Nya.
setiap dini hari menjelang,tadahkanlah kedua tangan,julurkan lengan penuh harap, dan arahkan terus tatapan matamu ke arah-Nya untuk memohon pertolongan!
Ketika lidah bergerak, tak lain hanya untuk menyebut, mengingat dan berzikir dengan nama-Nya. dengan begitu, hati akan tenang, jiwa akan damai, saraf tak lagi menegang, dan iman kembali berkobar-kobar.
Demikianlah, dengan selalu menyebut nama-Nya, keyakinan akan semakin kukuh. Kerana, Allah Maha Lembut terhadap hamba-hamba-Nya (QS. Asy-Syura: 19)

Ya Allah!!Ya Allah!!Ya Allah!!
Tanpa ku sedari air mataku mengalir..Ampuni Dosaku Ya Allah..Ampuni dosa orang yang mengkhianati kejujuranku.................

2 comments:

  1. setiap yang berlaku ada hikmahnya..Allah tidak menguji hambaNYA diluar kemampuannya..semoga berbahagia..

    ReplyDelete